Swedish Lapand Visitors Board logotyp Mediefinansieras av Europeiska Unionen
English flag English

Press resmålet Swedish Lapland

Du hittar inte Swedish Lapland på en karta, men däremot i all den kommunikation som besöksnäringen i nordligaste Sverige använder gentemot internationella besökare. Vi definierar Swedish Lapland på över hundra olika sätt. Genom bergen, skogarna och myrarna, och genom de storslagna älvarna som rinner ut i Bottenviken. Genom människorna som bor här och har bott här sedan urminnes tider, och genom de orörda vidderna av otämjd natur. Genom konsten, musiken och litteraturen. Genom ett kulturlandskap och genom djurlivet. Vår arktiska vardagslivsstil är en naturlig lyx och definierar oss som människor. Årstiderna, avstånden och klimatet har inte bara format ett speciellt sätt att leva, utan också ett liv där naturen är en stor del, nästan som en religion. Bland ljudet av renklövar och väderbitna timmerstugor, har något spännande uppstått. En destination, förstås, men också en plats att kalla hem, som växer fram under norrskenet eller midnattssolen. En arktisk vardagslivsstil djupt rotad i naturen som vi vill dela med oss av.

Den mer byråkratiska versionen är att destinationen är ett resmål med gemensamt platsvarumärke som skapats för att locka internationella besökare. Läs mer här.

Söker du pressmaterial för organisationen Swedish Lapland Visitors Board? Då klickar du här.

Kontakt
Josefine Ås

Presskontakt – Josefine Ås

För pressfrågor som rör internationell press, pressresor och förfrågningar om resmålet Swedish Lapland – prata med Josefine Ås, på svenska, engelska eller franska.

josefine@swedishlapland.com
070-538 45 88

 

Sök på Swedish Lapland

Skriv din sökning ovan och sökresultaten visas här nedan.