Fotograf: Ted Logart
Fånga upp en ny målgrupp med ställplatser
Har du en plätt outnyttjad mark som inte används till något särskilt? Söker du möjligheter att skapa extraintäkter i er befintliga verksamhet? Då kanske ställplatser är något för dig!
Antalet bilresenärer och husvagnar verkar öka varje år på vägarna och trenden ser inte ut att minska. Många av dessa resenärer söker dessutom något annorlunda. Perfekt för dig som kanske har plats för en eller två husbilar på parkeringen, nere vid badstranden eller var du nu råkar ha en outnyttjad markplätt.
Hur kan du skapa extraintäkter med ställplatser?
Under webinaret kommer du bland annat att få konkreta exempel på hur ni kan jobba mot den lokala och internationella marknaden. Du kommer också att få lära dig mer om den bilburne resenären och vad som egentligen behövs för att erbjuda en ställplats. Syftet är att på ett lättillgängligt sätt inspirera till nya affärsmöjligheter genom att ”gräva där du står”. Du får också höra mer om Acamp och ställa dina frågor kring ställplatser.
Föredragshållare
Magnus Ormestad och Öjje Holt, Acamp
Läs mer om Acamp
Datum och tid
Tisdag den 15 februari kl 10.00 – ca 10.45
Sista anmälningsdag 13 februari.
Plats
Webinaret ges digitalt på Zoom. Länk med instruktioner hur du ansluter dig skickas ut dagen innan själva webinaret.
Kostnad
Denna utbildning ingår i projektet Digital Touring Routes är helt kostnadsfritt för alla företag inom Swedish Lapland.
Målgrupp
Detta webinar vänder sig till alla företag inom besöksnäringen i Swedish Lapland som önskar stärka sin närvaro mot den bilburne resenären.
Digital Touring Routes
Denna utbildning ingår i Digital Touring Routes – en insats för att göra besöksnäringsföretagen delaktiga i tematiska resrutter anpassade mot målgruppers nya resmönster i syfte att servera nya möjligheter att uppleva destinationen, planera och genomföra en rundresa.