Fotograf: Ted Logart
Hemestertrenden, hur du kan vässa din närvaro online för att nå bilburna besökare
I samband med pandemin ökade antalet svenska resenärer som utforskade landet med bil. Resenärer som i stor utsträckning gör sina efterforskningar och planering på plats i destinationen. Vill du veta mer om hur du kan nå dessa resenärer i sina spontana köpbeslut?
Från 2016 har andelen nordiska resenärer som reser med bil under sin semester markant ökat, enligt Kairos Future:s travel trend report 2020. En trend som förstärkts under pandemin då andelen resenärer som reste med bil ökade med 67% mellan 2019 och 2020. Den bilburna resenären använder också till stor del Google och Google Maps för att upptäcka platser och planera sin resa.
Nu har du möjlighet att ta del av några av de insikter som kan hjälpa dig att vässa din digitala synlighet för svenska besökare som befinner sig på plats: deras drivkrafter och efterfrågan, hur och var de letar efter platsbunden information.
Förutsättning för deltagande
Webinaret vänder sig till företag inom besöksnäringen som är intresserade av att utveckla sin digitala närvaro gentemot (bilburna) besökare på plats.
Föredragshållare
Maria Sirviö, Swedish Lapland Visitors Board
Plats
Webinaret ges digitalt. Länk med instruktioner hur du ansluter dig skickas ut dagen innan själva webinaret.
Datum och tid
19 oktober, 10.00- ca 11.00
Webinaret omfattar ca 45 minuter med avslutande frågestund.
OBS. Sista anmälningsdag är 17 oktober
Kostnad
Denna utbildning är helt kostnadsfri för alla företag inom Swedish Lapland.