Google Business Profile – vässa din närvaro och ta del av fler affärsmöjligheter.
Föreställ dig själv i rollen som potentiell kund. Kunden befinner sig på samma ort som din verksamhet och letar efter just det som du gör bäst i närområdet. Vad hittar personen när hen googlar på ditt företag eller den produkt/tjänst du erbjuder?
Enbart i Sverige görs fler än 55 miljoner sökningar på Google varje dag – en siffra som ökar för varje år. 46% av dessa är lokala sök – alltså när personer söker efter produkter och tjänster på platsen hen befinner sig på. Utan att överdriva kan man säga att det aldrig har varit viktigare än idag att synas på Google. Vad kan du själv göra för att öka din synlighet?
I det här webinaret går vi igenom hur du kan optimera ditt företags digitala skyltfönster och vässa din synlighet för besökare på plats. Du lär dig mer om Google My Business som ett verktyg att kommunicera med dina befintliga och potentiella kunder.
Förutsättningar för deltagande
Webinaret vänder sig till dig som uppdatera dina kunskaper kring Google My Business och behöver bli påmind om varför det är en av ditt företags viktigaste kanaler. Vi kommer inte att gå igenom själva uppsättningen av profilen i detalj. Behöver du hjälp med den delen är du välkommen att kontakta johanna.elenius@swedishlapland.com
Föredragshållare
Johanna Elenius, Swedish Lapland Visitors Board
Plats
Webinaret ges digitalt. Länk med instruktioner hur du ansluter dig skickas ut dagen innan själva webinaret.
Datum och tid
29 mars kl 10.00
Webinaret omfattar ca 45 minuter med avslutande frågestund.
Sista anmälningsdag är 27 mars
Kostnad
Denna utbildning är helt kostnadsfri för alla företag inom Swedish Lapland.
Digital Touring Routes
Denna utbildning ingår i Digital Touring Routes – en insats för att göra besöksnäringsföretagen delaktiga i tematiska resrutter anpassade mot målgruppers nya resmönster i syfte att servera nya möjligheter att uppleva destinationen, planera och genomföra en rundresa.