Dynamisk prissättning
Vill du lära dig om hur du kan arbeta både smart och strategiskt för att optimera dina intäkter? Då ska du hänga med på detta webinar där Barbro Trum och Helén Gustafsson guidar dig igenom detta ämne.
Syftet med webinaret är att ge dig som deltagare både kunskap kring vad dynamisk prissättning är och konkreta ”nycklar” till vad du behöver för att komma igång.
Barbro och Heléne guidar dig genom följande områden, som är de övergripande områdena att arbeta med dynamisk prissättning:
- Vad är dynamisk prissättning?
- Dynamiken bakom och hur det utvecklas inom resebranschen.
- Varför arbeta med dynamisk prissättning? Vilka blir effekterna?
- Vad behöver du tänka på när du arbetar med dynamisk prissättning?
Detta inkluderar att studera konkurrenter, efterfrågan, din egen affärsmiljö, skapa erbjudanden och prissättningsstrategier, ställa in smarta villkor och policys, arbeta med försäljningsteknik, hantera försäljningskanaler, paketering, cross-selling och up-selling.
Vilka är Barbro Trum och Helén Gustafsson?
De är båda djupt rotade i besöksnäringen och har båda drivit egna och andras verksamheter i näringen. De lärde känna varandra på 90-talet då de arbetade inom First Hotels och var bland de första i den kedjan att börja arbeta med Yield Management och dynamisk prissättning. De såg snabbt vilken effekt det ger av systematiskt arbeta med det.
Anmäl dig idag för att säkra din plats på detta webinar. Vi ser fram emot att träffa dig där!
Datum & tid: 9 maj mellan 09.00–12.00.
Plats: Digitalt via Zoom. Länk med instruktioner hur du ansluter dig skickas ut dagen innan själva aktiviteten.
Kostnad: Detta webinar är kostnadsfritt och riktar sig till besöksnäringsföretag verksamma i Swedish Lapland.
Sista anmälningsdag är 7 maj.