Fotograf: Alexis Pageau
Bokun – framflyttad
OBSERVERA. På grund av rådande omständigheter kring Corona/Covid-19 flyttar vi fram denna utbildning i tid. Ny information kommer skickas ut så snart läget har vänt och vi kan genomföra denna utbildning.
Idag görs mer än 70 procent av gästbokningarna digitalt. Ett av de allra populäraste onlinebokningssystemen för företag inom besöksnäringen är Bokun. Möjligheterna med Bokun är många och rätt använt öppnar sig en betydande nationell och internationell marknad.
Denna dag vänder sig direkt till dig som tidigare genomgått en eller flera utbildningar i bokningssystemet Bokun. Syftet med dagen är att göra en nystart men också att tillföra nya kunskaper i Bokuns möjligheter.
Tillsammans med utbildningsledaren gör ni en kort repetition av grunderna, där era tidigare kunskaper kommer till nytt liv samt nya kunskaper och insikter tillförs.
En stor del av dagen är vikt åt att jobba enskilt, med personlig handledning utifrån era utmaningar och möjligheter, med era befintliga och nya produkter.
Välkommen till Arjeplog och en nystart på Bokun.
Delar av innehållet
– Repetition: Varför BOKUN?
– Repetition: att kom igång och lägga in företagsinformation och olika typer av produkter i BOKUN
– Att gå in på Marketplace och hitta återförsäljare till dina prodiukter.
– Att sälja andras produkter via Marketplace.
– Att anlita turoperatörer via Marketplace.
Förutsättningar för deltagande
– Ni ska ha en giltig Bokunlicens
– Ni ska tidigare ha gått en eller flera utbildningar i Bokun
Utbildningsledare
Hansi Gelter, Guide Natura
Datum och plats
Arjeplog, lokal meddelas senare
Måndag 6 april, 09.00-16.00
Kostnad
1 500 SEK. I anmälningsavgiften ingår lunch samt för- och eftermiddagsfika.
Sista anmälningsdag
Fredag 27 mars
Frågor?
Kontakta Richard Westerberg på Swedish Lapland Visitors Board: richard.westerberg@swedishlapland.com