Webinar: Produktutveckling – till rätt målgrupp
Hur skapar man wow-upplevelser som kunden inte kan motstå att boka? Svaret är att du måste utforma erbjudanden som attraherar en specifik målgrupp.
Det är alltid exempelvis lättare att sälja “Höstvandring för småbarnsfamiljer” än bara “Höstvandring”. För att kunden ska vilja boka måste ditt erbjudande kännas rätt för just dem. Dessutom behöver de känna ett stort förtroende för din verksamhet.
Marcus Eldh tar i detta webinar upp:
• Om att våga skapa målgruppsanpassade produkter som är
unika och sticker ut från mängden.
• Hur man skapar definiva produkter och erbjudanden med
fasta priser och datum.
• Förslag på hur man presenterar produkten med rubrik, text
och bilder som baseras på kundens reseanledningar.
• Hur kan vi anpassa oss till förändrade resmönster med tanke
på Corona?
Förutsättningar för deltagande
Webinar sker digital genom Zoom och kräver ingenting mer än tillgång till en egen dator. Inga förkunskaper krävs.
Utbildningsledare
Marcus Eldh driver sedan 2003 WildSweden, ett litet turismföretag som blivit erkänt internationellt och blivit tilldelad flera fina utmärkelser b.la Grand Travel Awards Ekoturismpris 2009. Marcus startade även upp Kolarbyn Ecolodge.
WildSweden har tagit emot resenärer från fler än 75 länder som kommit för att uppleva Sveriges natur, oftast med fokus på vilda djur. På somrarna är fokus på viltskådning: älgar, vargar, bävrar och björnar. På vintern anordnas norrskensresor till Jokkmokk.
Marcus har mer än 15 års erfarenhet av att skapa och sälja upplevelser, både via egen hemsida, digitala kanaler och tillsammans med researrangörer.
Datum och tid
4 juni mellan kl. 13.00–15.00, inklusive paus och frågestund i slutet.
Sista anmälningdag
Tisdag 2 juni.
Kostnad
195 SEK exkl. moms. Sparbanken Nord – Framtidsbanken betalar din deltagaravgift!
Frågor?
Kontakta Richard Westerberg på Swedish Lapland Visitors Board: richard.westerberg@swedishlapland.com