Fotograf: Carl-Johan Utsi
Lapland Resorts ingår samarbete med Narvikfjellet – delade liftkort och marknadsföring
För att förbättra upplevelsen av det arktiska gränsområdet mellan Norge och Sverige ingår nu Lapland Resorts ett spännande samarbete med Narvikfjellet. Gemensamt liftkort och en förstärkt marknadsföringsstrategi står på agendan. För besökaren innebär det att man kan uppleva både Narvikfjellet och Lapland Resorts (Riksgränsen och Björkliden) på samma liftkort.
– Vi är mycket glada över att ingå detta samarbete med Narvikfjellet. Detta samarbete ger oss möjlighet att nå ut till fler gäster och erbjuda dem en unik upplevelse på båda sidor om gränsen, säger Linda Andersson, General Manager för Lapland Resorts, i ett pressmeddelande.
Det nya liftkortet ger besökande skidentusiaster möjlighet att uppleva tre skidanläggningar på ett liftkort. Med andra ord får både lokala och internationella gäster tillgång till ett brett utbud av skidbackar och anläggningar i både Narvik och Kirunafjällen.
I samarbetet finns även en gemensam marknadsföringsstrategi för att attrahera turister från hela världen. Narvikfjellet och Lapland Resorts kommer att marknadsföra sig genom ett gemensamt produktnamn för att öka uppmärksamheten på regionen som en av de bästa vinterdestinationerna i Europa.
– Eftersom Norrbotten är den enda regionen i Sverige med gräns till två länder ser vi hela tiden hur viktigt det är med samarbeten i öst-västlig riktning. Kiruna och Narvik har en lång, fin tradition av samarbete, inte minst via våra samverkansprojekt med Nordnorge och finska Lappland. Vi är glada att se att dessa samarbeten fortsätter att utvecklas med nya innovationer säger Johanna Ögren marknads- och affärsutvecklingschef